viernes, 17 de abril de 2009

O primeiro coche español de hidróxeno comezará a circular en setembro

O elemento máis abundante do universo, o hidróxeno, será o propulsor dun novo modelo de vehículo, o primeiro deste tipo fabricado integramente en España. En setembro comezará a rodar un coche de pila de hidróxeno polas estradas españolas, o primeiro prototipo desenvolvido por un consorcio de empresas e organismos públicos de investigación, integrado por Abengoa, Santana Motor, INTA, Carburos Metálicos, AICIA, GreenPower e a Junta de Andalucía.

E para que o primeiro vehículo español de pila de hidróxeno poida encher, o Proxecto Hércules inclúe tamén a construción da primeira estación ou hidrogenera.

A forma máis rendible de obter hidróxeno é a partir da auga, e para separar as dúas moléculas de hidróxeno da do osíxeno é necesaria enerxía. Pódese empregar carbón, como queren facer en Polonia, nuclear como investiga Francia ou renovables, a opción de España.

Hidróxeno de enerxía solar

Así, a primeira estación de recarga de hidróxeno estará situada precisamente na planta de enerxía termosolar que Abengoa ten en Sanlúcar la Mayor (Sevilla). Os paneis instalados nesta planta termosolar, a maior do mundo con tecnoloxía de torre, reflicten a luz do Sol e concentran a enerxía nun receptor situado na parte superior da torre, producindo vapor de auga que move unha turbina eléctrica para xerar electricidade. A partir desta enerxía conséguese romper a molécula de auga e obter o hidróxeno. No deseño do vehículo e a estación investíronse tres anos de investigación e 10 millóns de euros.

Javier Brey, director xeral de Hynergreen, filial de Abengoa, sinala que a partir do prototipo desenvolvido con Santana en Linares (Xaén) fabricaranse máis coches e instalarase a pila de hidróxeno en dous barcos, un deles o Regina Maris, buque oceanográfico da Xunta de Andalucía.

A pila podería ser prescindible e utilizar directamente a enerxía solar para cargar coches eléctricos.

Con todo, Brey apunta que a recarga do coche eléctrico é de varias horas, fronte aos minutos da pila de combustible, e a autonomía do vehículo de hidróxeno multiplica por dez a do eléctrico.

Abengoa inaugurará este mes a súa segunda planta termosolar de torre. En total, terá 31 MW.

No hay comentarios:

Publicar un comentario