lunes, 8 de noviembre de 2010

O porco celta toma A Montaña







Máis dun milleiro de persoas desprazáronse onte ata A Fonsagrada para asistir á segunda edición da Festa do Porco Celta, unha cita na que o público puido adquirir e degustar unha ampla gama de produtos elaborados a partir desta especie porcina autóctona.
A feira tivo como primeiro escenario a Praza do Museo, onde se habilitaron cinco pallozas, a semellanza das da época castrexa. En dous destes locais os asistentes puideron ver in situ exemplares vivos desta especie e obter información sobre o proceso de cativa dos porcos en semilibertad.
Nas tres pallozas restantes, as empresas comercializadoras de porco celta da provincia -dúas da Fonsagrada e unha de Sarria- puxeron á venda desde embutidos ata produtos salgados e carnes curadas.
A gran resposta do público e o sol que luciu na Fonsagrada durante a xornada contribuíron a que a feira se pechase este ano cun «éxito de vendas», superándose os resultados da primeira edición do festexo, segundo destacaron desde a asociación de criadores de porco celta Asoporcel. Esta entidade organizou a cita conxuntamente co Concello.

Degustación

Ao mediodía, a festa de exaltación desta especie porcina trasladouse aos restaurantes da vila, que ofreceron un menú a base de derivados deste animal.
Segundo apuntaron os organizadores, esta proposta tamén resultou un éxito ata o punto de que varios dos establecementos deron comidas ata ben entrada a tarde para poder atender todas as reservas.
No menú, inspirado na dieta castrexa, servíronse entrantes de porco celta, caldo de castaña, cocido con carne desta raza porcina e unha sobremesa a base tamén de castañas que variou en función do restaurante elixido.
Ao termo da xornada, os organizadores agradeceron a boa acollida do público e o respaldo do director xeral de Produción Agropecuaria da Xunta, José Álvarez Robledo, quen acudiu á feira xunto co xefe territorial de Medio Rural en Lugo, Ramón Carballo.
O alcalde, o socialista Argelio Fernández Queipo, recalcou que o de onte foi «un día redondo para A Fonsagrada» xa que, ao ser tamén xornada de mercado, «houbo moita variedade de produtos e tamén moita demanda».
Pola súa banda, o director técnico de Asoporcel, José Antonio Carril, tamén mostrou a súa satisfacción polo «éxito rotundo» dun festexo que, ao seu xuízo, sae fortalecido desta segunda edición ante o éxito de público e de vendas.
Ambos anunciaron a súa intención de manter esta cita no calendario de festexos gastronómicos da provincia para pór en valor uns dos produtos «de referencia» da Montaña.

No hay comentarios:

Publicar un comentario