miércoles, 18 de noviembre de 2009

AS PORTAS DA MURALLA ROMANA DE LUGO






















A Muralla Romana construíuse tras a ameaza dos bárbaros a Roma, polo que causou temor á poboación de Lugo. Conta con dez portas: cinco antigas e cinco modernas. Estas últimas foron abertas a partir do ano 1853 xa que se confirmou un crecemento urbano. En catro delas está permitida a circulación de tráfico, mentres que as outras seis son peonís. Contan que durante un tempo as portas eran pechadas todos os días con portóns de madeira co fin de controlar a quen entraban nas épocas de guerra ou peste.Estas son:
Porta de Santiago: pertencía á Igrexa, era privada e utilizada para acceder ás hortas. Esta era a única que permanecía aberta en tempos de peste.
Porta Miñá: esta porta de orixe romana, é a que se conserva hoxe en día con menos modificacións, xa que se tentou derrubala para logo substituíla, pero a situación económica do municipio non llo permitía. Hoxe en día é coñecida co nome de ?Porta do Cármen? xa que está siutada fronte a unha capela con este nome.
Bispo Odoario: foi constriuda nunha das esquinas, nunha cornixa. Mide 10 metros de alto e 12 metros de ancho.
Porta Nova: existente desde a época romana, foi a principal comunicación co lado norte. Logo, na época medieval, foi reconstruída.
San Fernando: orixinalmente foi chamada ?Porta do Príncipe? en honra ao recentemente nado, Alfonso XII. Esta reformouse e é chamada San Fernando. Logo da súa reforma, pasou a ser a porta pola que circula a maior cantidade de peóns e tráfico desde os barrios Agro do Rolo, Piringalla, Feijóo e Garabolos, que acumulan o 45% da poboación.
Porta Falsa: foi coñecida co nome de ?Porta da Fenda? polas súas dimensións. Por esta entraban e saían os correos xa que era a porta máis próxima ao camiño da Coruña, a sede da Capitanía Xeral, e Audiencia. No século XX deixouse de permitir a circulación de tráfico pola mesma e dotouse dun acceso peonil.
Porta dá Estación: esta porta abriuse a pedido dos veciños da cidade, xa que non tiñan unha comunicación directa co Barranco de Friás, onde estaba situada a estación do ferrocarril.
San Pedro: nas súas orixes era utilizada polos mercadores que comerciaban dentro da cidade e foi a entrada dos peregrinos que se desprazaron na Idade Media cara a Santiago.
Bispo Izquierdo: foi a terceira porta en ser aberta, e o seu nome é en honra ao Bispo Izquierdo, quen beneficiou moito á cidade, xa que foi quen reconstruíu o acueducto romano.
Bispo Aguirre: foi a cuarta porta en ser aberta, e construíuse para ter acceso ao novo Seminario e ao Cemiterio.

No hay comentarios:

Publicar un comentario